Jäsenkortti

Liittymisen yhteydessä saat TRAL:n mobiilijäsenkortin, jolla voit tarvittaessa todistaa jäsenyytesi. Kortilta löydät myös helposti ja nopeasti tietoa Tradenomiliiton palveluista ja eduista sekä lisäksi se toimii matkustajavakuutuskorttina.

TRAL:n mobiilisen jäsenkortin voit tilata sähköisessä asioinnissa tai tämän sivun alaosassa olevalla lomakkeella. Kun tilaus on lähetetty, saat puhelimeesi linkin korttisovellukseen sekä aktivointikoodin TRAL:n mobiilikorttia varten. Korttisovellus toimii iPhonella ja Androidilla.

Ladattuasi korttisovelluksen puhelimeen, löydät TRAL:n jäsenkortin välilehden ”PREMIUM KORTIT” alta. Kohdan ”EDUT” alta löydät kaikki jäsenille tarkoitetut palvelut, edut sekä mm. matkustajavakuutuskortin tiedot.

Suosittelemme rekisteröimään jäsenkorttisi heti käyttöönoton jälkeen. Rekisteröinti mahdollistaa kortin palauttamisen toiseen puhelimeen mikäli vaihdat puhelimen uuteen, puhelimesi katoaa tai hajoaa sekä jos puhelinnumerosi vaihtuu.

Lue ohjeet tästä.

HUOM!

Android käyttöjärjestelmän omaavissa puhelimissa sovellus pyytää asentaessa lupaa "Saako Lompakko soittaa ja hallinnoida puheluita?"

Lompakko sovellus EI soita EIKÄ hallinnoi puheluita millään tavalla. Lupa tarvitaan, koska sovellus tarvitsee puhelimen yksilöivän numeron (Device ID) jotta yksilöity kortti voidaan lähettää. Androidin versioissa tämä lupa hakea puhelimen yksilöivä tieto on niputettu muiden lupien joukkoon ja näkyy käyttäjälle yhtenä ainoana lupapyyntönä. Lisätietoa täältä: http://www.cardplus.fi/lompakko_faq 


Mobiilijäsenkortista kysyttyä

Q: Kuinka saan jatkossa ST1-asemilla ja Teboililla polttoainealennusta?
A: Perinteinen jäsenkortti on edelleen voimassa, kuten tähänkin asti. Uusi mobiilikortti on sen rinnalle tuotu uusi tapa käyttää korttia. Huoltoasemilla on käytettävä edelleen perinteistä korttia alennuksen saamiseksi tai vaihtoehtoisesti tilata ST1-asemalta käteisalennuskortti, jolla alennuksen saa.

Q: En omista älypuhelinta. Kuinka toimin?
A: Mobiilijäsenkorttia ei siinä tapauksessa voi ottaa käyttöön. Voit jättää saapuneen viestin huomiotta ja poistaa sen. Perinteisen muovisen jäsenkortin voit tilata sähköisen asioinnin kautta tai sivun alalaidassa olevalla lomakkeella.

Q: Kannattaako kortti ladata työnantajan omistamaan käytössäni olevaan puhelimeen? Mitä kortille tapahtuu jos työsuhde päättyy ja joudun luovuttamaan puhelimeni?
A: Otettaessa korttia käyttöön, kehottaa sovellus rekisteröimään sähköpostiosoitteen kortin palautusta varten. Rekisteröimällä sähköpostiosoitteen, voit palauttaa myöhemmin kortin uudelle puhelimelle. Samalla kortti poistuu vanhasta puhelimesta. Voit siis huoletta ottaa kortin käyttöön myös työpuhelimeen.

Q: Mitä jos puhelimeni katoaa?
A: Otettaessa korttia käyttöön, kehottaa sovellus rekisteröimään sähköpostiosoitteen kortin palautusta varten. Rekisteröimällä sähköpostiosoitteen, voit palauttaa myöhemmin kortin uudelle puhelimelle. Samalla kortti poistuu vanhasta puhelimesta. Mikäli et ole rekisteröinyt korttia, voit tilata uuden kortin sähköisessä asioinnissa.

Q: Huomasin, että olen ilmoittanut teille väärän puhelinnumeron. Kuinka voin saada kortin oikeaan puhelinnumeroon?
A: Tilaa sähköisen asioinnin kautta uusi kortti oikeaan numeroon. Lähetämme latauslinkin ja koodin tämän jälkeen tekstiviestitse oikeaan puhelinnumeroon.

Q: Olen ulkomailla enkä pidä puhelinta päällä. Voinko saada linkin ja koodin sähköpostitse?
A: Ikävä kyllä tämä ei ole mahdollista. Pystymme lähettämään aktivointikoodin ainoastaan tekstiviestitse. Voit tilata mobiilijäsenkortin siinä vaiheessa kun palaat Suomeen ja puhelimesi on taas käytössä.

Uuden jäsenkortin tilaus

Saadaksesi uuden mobiilikortin välittömästi tai tilataksesi muovisen jäsenkortin kirjaudu TRAL:n sähköiseen asiointiin. Käyttäjätunnus on jäsennumerosi, jonka löydät esim. uutiskirjeistä tai laskusta. Mikäli olet unohtanut salasanasi voit tilata uuden käyttämällä kirjautumissivun alalaidassa olevaa salasanan palautus -toimintoa.

Kortin latauslinkki saapuu kymmenen minuutin kuluessa tilauksesta. Mikäli Lompakko-sovellus on jo asennettu puhelimeesi, ilmestyy uusi kortti automaattisesti sovellukseen. Mikäli et saa latauslinkkiä puhelimeesi, ota yhteyttä toimisto@tral.fi.

Jos et pysty tilaamaan korttia verkkopalvelussa, voit myös tilata sen alla olevalla lomakkeella. Tällöin toimitusaika mobiilikortilla on enintään kaksi työpäivää. Muovikortilla toimitusaika on aina 1-2 viikkoa.

Tomi Kouva

Palvelu- ja kehitysjohtaja

020 155 8813

[javascript protected email address]

@tomikouva